TFK – Den aktive fotoklubben

Det er så fint å ha en hobby som lar seg gjennomføre, selv med de strengeste restriksjoner. Og for de som har vært i fotobobla, de vet at for noen minutter, ja til og med timer, så glemmer man alt det andre… inkludert Covid-19. Ikke på en måte som gjør at vi glemmer bort restriksjonene, for de gjelder likevel, men alle bekymringer blir borte for ei stund.

Som klubb har vi også hatt restriksjoner å forholde oss til. For snart ett år siden nå, måtte vi ta det valget å avlyse møtene våre, på ubestemt tid. Ettersom vi er en veldig sosial klubb, var dette veldig merkbart for flere av oss. Vi begynte derfor tidlig å tenke alternativt. Når restriksjoner og vær har tillatt det, har vi møttes ute. Og i en kort periode, fikk vi faktisk møtes inne også.

Litt regn har vi tålt, og mye kulde og frosne fingre har vi kjent på! Utover dette har vi hatt flere møter online, der vi har hatt forskjellige temaer/”kurs” vi har gått gjennom.

Her er flere bilder fra noen turer ut i ca 15-20 minusgrader!

Fortsett å lese «TFK – Den aktive fotoklubben»

På tur med Makro

Hvis noen observerte en gjeng på Langodden sist onsdag, i pussige positurer, da var det nok noen av oss. Makrofotografering foregår mye på bakken, og man ligger langflat eller står bøyd i alle retninger, for å få den rette vinklingen til det man vil fotografere.

Her er noe av resultatet fra denne kvelden:

Fortsett å lese «På tur med Makro»