Årets fotograf – Runde 3

Tema: Landskap

Tredje runde i Årets fotograf er gjennomført.
Takk til Hombordsund Fotoklubb som har vært jury for denne runden 🙂

Her kommer resultatene:

1. Plass
Nina Nesje – ” Mountain Top”

Juryens kommentar:
«Tydelig innramming med skyene i forgrunnen. Flott motiv, og vakkert lys. Herlig kontrast mellom det lyse og det mørke i bildet. Stor dynamikk. En favoritt blant samtlige jurymedlemmer.»

2. Plass
Kristin Sandstrak – “Strand”

Juryens kommentar:
«Spennende linjer som går både parallelt og diagonalt. Effektfullt at hvert felt i bildet har forskjellige farger, hvor de varme og de kalde fargene komplimenterer hverandre. Et bilde som får en til å stoppe opp og fundere på hva man egentlig ser.»

3. Plass
Anne Sofie Holand Fosby – “Bleik strand”

Juryens kommentar:
«Flott portrett av naturens krefter. Fin komposisjon, nydelige farger. Meget god bruk av lukkertid, god tonalitet – ikke for overdrevet tonemapping.»

Hederlig omtale:

Kristin Sandstrak – “Snø”

Juryens kommentar:
«Nydelig bilde, nesten malerisk. God bruk av lukkertid som får snøfnuggene fint frem. Herlig blåtoneskala, fra mørkt i forgrunnen, til lyst øverst. Flott med den hvite snøen på øya, som forsterker blåtoneskalaen. Fint komponert med kombinasjon av tredeling og midtstilling. Dette ble faktisk rangert på førsteplass for to av jurymedlemmene.»

Antatt:

Anne Sofie Holand Fosby – “Andøya beach”

Anne Sofie Holand Fosby – “The storm is coming”

Marion Klette – “Islandic nature”

Marion Klette – “Breaking through the storm”

Mailèn Kløkstad Braaten – “Savanne”

Kristin Sandstrak – “Vinterlys i Lofoten”

Kristin Sandstrak – “Lofoten”

Bente Grude Borgos – “Høstlys”

Bente Grude Borgos – “Mjelle”